UnivIS
Informationssystem der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg © Config eG 
FAU Logo
  Sammlung/Stundenplan    Modulbelegung Home  |  Rechtliches  |  Kontakt  |  Hilfe    
Suche:      Semester:   
 
 Darstellung
 
Druckansicht

 
 
 Außerdem im UnivIS
 
Vorlesungs- und Modulverzeichnis nach Studiengängen

 
 
Veranstaltungskalender

Stellenangebote

Möbel-/Rechnerbörse

 
 
Vorlesungsverzeichnis >> Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie (Phil) >>

  Second Language Learner Variables (SECLANG)

Dozent/in
Dr. Anja Steinlen

Angaben
Proseminar
2 SWS, ECTS-Studium
für Anfänger geeignet, nur Fachstudium, LAFN, Bachelor, Sprache Englisch
Zeit und Ort: Einzeltermine am 15.6.2012 13:00 - 17:00, U1.030; 16.6.2012 9:00 - 17:00, U1.030
Vorbesprechung: 19.4.2012, 13:00 - 14:00 Uhr, Raum 1.121

ECTS-Informationen:
Prerequisites
Dieser Kurs kann sowohl als Proseminar (Basismodul) als auch als Mittelseminar (Aufbauseminar) gewählt werden. Der Kurs findet am 15.6.12 (13.00-17.00) und am 16.6.12 (9.00-17.00) an der Universität Nürnberg statt, Raum U1.038
Verbindliche Vorbesprechung am 19.4.12 um 13.00 , Raum U1.038
Modulnummer 71101

Contents
Recent theories of second language acquisition, such as Processability Theory (e.g. Pienemann 1998) or Universal Grammar (e.g. Chomsky 1965) suggest that all learners go through strikingly similar stages and that they produce remarkably similar structures. However, this view obscures the fact that learners may be radically different from each other in more than one regard because second language data exhibit a large degree of inter- and intra-individual variation. A number of learner variables will be discussed in this block seminar, i.e. factors which affect and influence both learning behaviours and outcomes. These variables, among others, comprise age, attitude, learning strategies, motivation, sex, and also personality factors (e.g. anxiety, risk-taking, self-esteem, etc.). In this course, we will discuss the complexity of factors that are involved in the process of language learning which may drastically differ among learners. Furthermore, the aim of this course is to enable you to assess the differentiated learners' needs in the foreign language classroom. Requirements for this block seminar are oral participation, a group presentation and a term paper.

Literature
Materials for this seminar will be drawn from a variety of sources which will be made available in StudOn.
Please read the following article for the block seminar:
Piske, T., MacKay, I. R. A. & Flege, J. E. (2001).
Factors affecting degree of foreign accent in an L2: A review. Journal of Phonetics 29, 191 – 215.

Zusätzliche Informationen
Erwartete Teilnehmerzahl: 20, Maximale Teilnehmerzahl: 25
Für diese Lehrveranstaltung ist eine Anmeldung erforderlich.
Die Anmeldung erfolgt über: mein Campus

Institution: Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik mit Schwerpunkt Didaktik des Englischen
UnivIS ist ein Produkt der Config eG, Buckenhof