UnivIS
Informationssystem der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg © Config eG 
FAU Logo
  Sammlung/Stundenplan    Modulbelegung Home  |  Rechtliches  |  Kontakt  |  Hilfe    
Suche:      Semester:   
 
 Darstellung
 
Druckansicht

 
 
 Außerdem im UnivIS
 
Vorlesungs- und Modulverzeichnis nach Studiengängen

 
 
Veranstaltungskalender

Stellenangebote

Möbel-/Rechnerbörse

 
 
Vorlesungsverzeichnis >> Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät (RW) >>

  E-Business Intelligence and Relationships (BIR)

Dozentinnen/Dozenten
Prof. Dr. Freimut Bodendorf, Pavlina Davcheva, M.Sc., Dipl.-Kff. Sabine Schlick

Angaben
Vorlesung mit Übung
4 SWS, benoteter Schein, ECTS-Studium, ECTS-Credits: 5
nur Fachstudium, Sprache Englisch
Zeit und Ort: Do 13:15 - 14:45, LG MÜLLER MEDIEN-Hörsaal (H6/240 Plätze) (außer Do 17.4.2014, Do 12.6.2014)

Studienfächer / Studienrichtungen
PF IIS-MA 2 (ECTS-Credits: 5)
WPF WING-MA ab 2 (ECTS-Credits: 5)
WF INF-NF-BWL ab 2 (ECTS-Credits: 5)

Voraussetzungen / Organisatorisches
The course consists of the lecture, exercises (homework), and student presentations.
To apply for the exercise please send an e-mail to pavlina.davcheva@fau.de until April 11, 2014, indicating your name, matriculation no. and course name.

Inhalt
Companies are dealing with an ever increasing volume of data from a wide variety of sources and of different type – text, images, video, sound. Business Intelligence deals with exploring and analyzing these data, extracting relevant information, and turning it into knowledge upon which actions can be taken. The course will give an overview of the main BI concepts, drivers, tools, and technologies.

The main focus will be on the analysis and improvement of a company's relationships with its customers using business intelligence. Special attention is given to digital and online marketing intelligence (e.g., customer profiling and behavioral insights). In an integrated exercise students work on marketing-oriented business cases using innovative instruments like data mining, and modern techniques like neural networks, decision trees, and social media mining.

ECTS-Informationen:
Credits: 5

Zusätzliche Informationen
Erwartete Teilnehmerzahl: 80
www: http://www.wi2.uni-erlangen.de/teaching/master/master-courses/bir.html

Zugeordnete Lehrveranstaltungen
TUT: Studentisches Tutorium: E-Business Intelligence and Relationships
Dozentinnen/Dozenten: Pavlina Davcheva, M.Sc., Dipl.-Kff. Sabine Schlick
Zeit und Ort: n.V.; Bemerkung zu Zeit und Ort: The tutorial will take place on Thursdays, 15:00 - 16:30 hrs. in room LG 4.435, exception: 24.04.14 in room LG 4.235 (M-Lab) as well as on Fridays, 14:00 - 15:30 hrs. 25.04., 02.05., 30.05., 06.06., 20.06., 04.07. and. 11.07.14 in room LG 3.166 except on 11.04., 09.05., 16.05. 23.05 and 27.06.14 in room LG 4.235 (M-Lab)
www: http://www.wi2.uni-erlangen.de/teaching/master/master-courses/bir.html

Institution: Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insbesondere im Dienstleistungsbereich
UnivIS ist ein Produkt der Config eG, Buckenhof