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  Hot Topics in International Communication Research (INTKOM)

Lecturer
Prof. Dr. Adrian Meier

Details
Seminar
Präsenz
2 cred.h, ECTS studies, ECTS credits: 5
nur Fachstudium, Sprache Englisch
Time and place: Wed 13:15 - 14:45, FG 2.024 (48 Plätze)

Prerequisites / Organisational information
  • BA Sozialökonomik (Schwerpunkt International): Modul „Internationale Kommunikation“ im Kernbereich; Modul "Spezielle Kommunikationswissenschaft I oder II" im Vertiefungsbereich.
  • BA Sozialökonomik (Schwerpunkt Verhaltenswissenschaften): Modul „Spezielle Kommunikationswissenschaft I oder II“ im Vertiefungsbereich.

  • BA Wirtschaftswissenschaften: Modul „Spezielle Kommunikationswissenschaft I oder II“ im Vertiefungsbereich.

„Wir sind jederzeit um die Richtigkeit und Aktualität der Angaben bemüht. Irrtümer und Fehler können aber nicht ganz ausgeschlossen werden. Letztendlich gelten die Angaben im aktuellen Modulhandbuch."

Bitte beachten Sie:

  • Studierende des BA-Sozialökonomik (Schwerpunkt International), die das Modul im Kernbereich belegen, werden bei großem Andrang bevorzugt behandelt!

  • Erfolgreicher Abschluss der Module „Kommunikation und Massenmedien I und II“ bzw. „Grundzüge der Kommunikationswissenschaft“ und „Einführung in das Mediensystem“ empfohlen

  • Eine Anmeldung bzw. Aufnahme in das Seminar ist nach Ablauf der Anmeldefrist nicht möglich!

Leistungsbeurteilung (5 ECTS):

  • Präsentation (tw. in Gruppenarbeit, tw. in elektronischer Form), Hausarbeit (tw. in Gruppenarbeit, tw. in elektronischer Form) und Diskussionsbeteiligung (tw. in Gruppenarbeit, tw. in elektronischer Form).

  • Regelmäßige Teilnahme an den Sitzungen. Es besteht Anwesenheitspflicht.

Contents
In recent years and around the globe, our communication behavior and media use have shifted dramatically. At the same time, international events, looming crises, and long-term socioeconomic trends introduce crucial questions about how we communicate as societies and individuals: How should we talk about climate change? What enables social movements like BLM or #MeToo to voice their demands effectively? How does misinformation spread? How does a rising China shape the media landscape? How does constant social media use influence our health and well-being?

We are going to address these and more key questions from the viewpoint of communication science and media psychology. In this seminar, we will get to know current research and theories that can help explain central issues of our time. Building on these insights, we will then engage in critical discussions of these issues with a focus on media and communication technology and their practical as well as ethical implications. By completing this seminar, participants will learn to analyze and understand current issues from a communication perspective.

The seminar will be held in English (incl. presentations & discussions). The term paper can be written in either German or English.

ECTS information:
Credits: 5

Additional information
Keywords: Kommunikationswissenschaft
Expected participants: 20, Maximale Teilnehmerzahl: 20
www: https://www.kommunikationswissenschaft.rw.fau.de/
Registration is required for this lecture.
Registration starts on Friday, 1.10.2021, 9:00 and lasts till Tuesday, 12.10.2021, 12:00 über: StudOn.

Department: Juniorprofessur für Kommunikationswissenschaft
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